Tuesday, July 31, 2012

Allahu Akbar

Hari ni hati saya rasa sayu sangat...sayu sangat...tak boleh nak tulis di sini apa sebab nya...dtg ofis, ber ym dgn sahabat rapat rasa...mengadu kesedihan ni...dia kan positif so selalu bagi nasihat2 yg best, yg buat saya lega...

selang beberapa minit saya terjumpa satu blog ni http://aliaharyanie.blogspot.com/ . Allahu Akbar, kuatnya semangat wanita ini. 


Tiba tiba saya rasa sangat malu, malu pada Allah SWT, sebab pagi td saya baru merintih tentang kekurangan saya, tapi apa lah sangat kekurangan tak seberapa saya ini dibandingkan dengan ujian wanita ini... Alhamdulillah wanita tabah ni dikurniakan anak2 yg comel dan baik. yg setia teman dia di hospital, yang makan apa shj rezeki yang diberikan... 


Semoga beliau tabah dalam mengharungi dugaan dan kepayahn ini, semoga anak2 beliau juga akan kuat semangat dan tabah... 




dan untuk diri sendiri, belajar la untuk bersyukur dan redha... Didik lah hati....








note : pagi tadi buat 1 purchase yg tak la mahal sgt... bukan brg idaman, sbb brg idaman saya harganya 10 kali ganda dari apa yg saya beli td, justification utk diri sendiri saya telah berjaya mengawal nafsu... tapi lepas baca blog tersebut, mungkin nilai brg tersebut sebenarnya lebih diperlukan oleh beliau dan anak2...  






1 comment:

Lenny said...

hope ko makin ok... lama tak dok sembang ngan ko...