Saturday, September 05, 2009

Tag - By Moon and fara

tag by Moon and Fara

1. Bekas kekasih saya adalah :

soalan cepu mas, sangat ramai bekas kekasih...hanya yg tahu sahaja yang tahu...boleh buat novel..kalau tak percaya sila tanya kawan saya yg bernama azilawati utk kisah cinta saya dari sek rendah, sila tanya mai, sity, nora, naza yang menyaksikan organizer yang di beri 0leh TM Net untuk mencatit meeting tetapi telah saya convert kan untuk mencatit nama bf, tempat dating, date and time sbb pernah mengalami clash 2 dating dgn dua org dlm satu masa... Oh btw, masa tu hubby juga ada lah salah seorg yang dicatit dlm diary itu...

2. Saya sedang mendengar :
Tak dengar apa2, sebab semua org tgh tidur lepas sahur tadi...

3. Mungkin saya patut:
Pergi sidai baju, buat hand made Raya card utk Sensei Syahmi sbb next week Sensei Tyra dah start cuti..

4. Saya suka :
saya suka masak, makan, cakap, shopping, main computer games, kaler biru and pink

5.Sahabat-sahabat baik saya :
tak ramai sahabat baik, tapi yang saya baik tu memang baik la...

6.Saya tak paham :
kenapa ada org suka jeles2, kenapa ada org suka pangkat besar tapi tak buat kerja...

7.Saya kehilangan :
Tubuh langsing saya, rambut lurus panjang dan berkilau bak kata Mai macam Dian Sastrowordoyo... (heheh sila muntah ye kengkawan2, kengkadang kena perasan jugak yg kita cantik..walaupun tak cantik sgt)...

8.Ramai yang berkata :

Ko tak pe la kalau tak duit leh mintak bapak ko...caitt mana ada? bapak saya lagi susah nak keluar kan duit...kalau takde problem cycris ctos tu, saya rasa buat personal loan dgn bank rakyat pun lebih senang dpt kelulusan nya..
Laki ko baik, senang la ko... memang la saya baik tapi saya pun baik juga (hahhah)
Untung le ko jual kek, padahal laki ko yang penat..sebenarnya yg ini pun sedih gak sbb rasanya kami berusaha sama2..uhuhhu

9.Makna nama saya :
Ntah tak tau. Tapi mak tok cakap nama saya diambil sempena nama bekas isteri sultan johor tu...ala mak kepada Tengku Mahkota Johor sekarang - Lady Marsilla.

10.Cinta itu adalah :
memerlukan pengorbanan..

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
tidur dgn nyenyak nya di bawah comforter gebu, bilik yang sejuk dgn aircond... dan saya sedang menyiap kan tag ini kerana tetiba rasa seronok plak nak wat tag (ada sesapa lagi ada tag yang menarik?? sila tag saya)

12.Saya akan cuba :
menjadi isteri, ibu dan emak yang baik... jadi seorang yang pakar menghasil kan kek kek yang cantik...

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
tak faham le soalan ni...FOREVER la...

14.Telefon bimbit saya :
hadiah dari sang suami untuk isteri nya... Sony Ericsson ntah model apa...yang penting ada kamera 8Mpx...Sang suami beli hp ni sbb isterinya dah memekak yang dia tak ada digi cam yang best n dia tak kuasa nak meminjam DSLR suami yang besar hanya sekadar nak amik gambar makanan dlm periuk waktu sedang memasak...so sgt mudah hendak mengambil gambar2 di mana2 sahaja... yang sedihnya hp tu mengong sbb terjatuh maka perlu di hantar repair..sebab skrg leh pki loud speaker je...

15.Bila saya terjaga dari tidur :
Tengok jam pukul brp, switch off lampu tidur, masuk bilik air...

16.Saya paling meluat apabila :
orang yang kaki bodek

17.Pesta/Parti adalah :
Sekarang ni yang ada cuma birthday party anak2 kengkawan...yeyy i love birthday party..

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
OBI WAN KENOBI - kucing gumuk ku.. sangat comel dan hensem...dulu ms saya tak ada anak sendiri, Obi pun da medical card utk bawak gi jumpa vet selalu, skrg Obi sungguh terbiar... sian...

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
19-26 sbb sedang asyik berchenta...

20.Hari ini :
Kejap lagi kena pergi Shichida untuk bawak syahmi school and untuk register Hafiz (thanks nana sbb bagi pinjam kereta)...lepas tu ke Artisan atau Wilton untuk membeli kelengkapan buat kek..tghari balik umah.. petang masak kot tp tak tau nak masak apa... mlm nak buat hot wheels fondant utk digunakan minggu depan sbb kak shana order kek hot wheels.

21.Malam ini saya akan :
fondant figurine hot wheels...

22.Esok pula saya akan :
Pergi pasar.. dan Basuh cadar2 dlm bilik, jemur semua bantal..(ishh anak sangat allergic so mak kena extra rajin ...uhuhhu)

23.Saya betul-betul inginkan :
keupayaan membuat kek yang superb sehingga boleh menerbitkan buku sendiri dan keluar di majalah dan TV sebagai Cake Designer... (sungguh tinggi angan2).. tp tu long term...short term nya saya cuma nak kereta saya dapat disiapkan oleh workshop Honda secepat mungkin sbb sekarang sangat patah kaki tak ada kereta... dan saya juga nak beli satu kereta myvi yg comel..

4.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
alamakk white head kat idung dah timbul mcm strawberry.. alamak kening dah takde shape...sity!! jom pergi bangsar...

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
Pusat membeli belah - semenjak pandai bershopping di Bandung dan Bangkok yang amat murah itu, saya sudah tidak bernafsu untuk shopping di KL (untuk baju la)... untuk baju kurung Jakel masih di hati sbb abah selalu sponsor..

Arked Permainan - Toys r Us yang menjadi kesukaan Syahmi...aaaa tidak sebab rumah kami pun dah jadi cam arked gak...

26.Makanan Barat atau Jepun :
layan je dua2...yummy...

27.Bilik yang terang atau gelap:
terang utk wat kerja, malap utk tidur..

28.Makanan segera adalah :
Drive Thru Restaurant...
makanan dalam paket masuk periuk contoh mcm kuah spagehtti ...

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
Kepada hubby yg ajak tidur balik lepas sahur - Jap ek nak switch off pc dulu....(hampeh sampai skrg masih melekat depan PC)

30.Siapa yang anda nak Tag?
Sesapa je yang nak buat...

No comments: